Qlandia

Čokolada, čips in testenine ... brez slabe vesti!

Ena najpogostejših novoletnih zaobljub je zagotovo bolj zdravo življenje oziroma izguba telesne teže. 

Začnite jesti bolj zdravo ne da bi se odpovedali najljubšim pregreham.

Ste se tudi vi v prvih januarskih dneh z vsemi dobrimi nameni zagnali v izpolnjevanje tega cilja? Če niste med srečneži, ki naravnost obožujejo solate brez bogatih prelivov ali pustega piščanca in brokoli, boste kmalu prišli do ugotovitve, da pot do cilja ne bo ravno ena najlažjih. In mogoče boste celo zaobljubo do konca januarja prestavili na naslednje leto.

Naj ne bo tako! Za zdravo življenje lahko poskrbimo s prav okusnimi alternativami nekaterim najpogostejšim pregreham.  Pripravili smo vam 4 odlične predloge, ki bodo v vašem vsakdanu zagotovili več potrebnih hranil, energije in obenem olajšali pot do vaše top forme. 

Čokolada

Za vse sladkosnede imamo dobro novico! Pri prehodu na bolj zdrav življenjski slog se čokoladi ni treba popolnoma odreči. Le izbrati moramo tisto z višjim deležem kakava. Vse, kar sega višje od 85 % kakava je odlična izbira. Če primerjamo: 100 gramov mlečne čokolade vsebuje okoli 60 gramov sladkorja, ista količina temne čokolade (85 %) pa le 14 gramov!

Temna čokolada naj bi zaradi svoje sestave tudi odlično vplivala na dobro počutje in koncentracijo, flavanol, ki ga vsebuje, pa naj bi pomagal pri zniževanju krvnega tlaka in izboljšanju inzulinske odpornosti. Seveda tudi pri temni čokoladi ne smemo pretiravati s količino, ki jo zaužijemo.

Sladoled

Tudi sladoled, predvsem industrijsko pripravljen, vsebuje ogromne količine sladkorja (20 do 40 gramov na 100 gramov sladoleda). Če se nočete odreči osvežilnemu sladkanju, si lahko zelo dober približek sladki pregrehi pripravite na zdrav način. 

V multipraktiku zmešajte en avokado in 100 g zamrznjenega jagodičevja (jagode, maline, borovnice,…). Dodate lahko tudi poljubne začimbe, recimo vaniljo, cimet ali ingver. Zaradi zmrznjenega jagodičevja je »sladoled« že takoj pripravljen za sladkanje, lahko pa ga še za kratek čas postavite v zamrzovalnik.

Testenine z omako

Če vas bolj kot sladkarije pri ohranjanju zdravih prehranjevalnih navad ovirajo prevelike količine ogljikovih hidratov, imamo tudi na tem področju rešitev. Obožujete testenine? Poskusite jih, vsaj občasno, nadomestiti z bučkinimi »rezanci«

S posebnim spiralnim rezalnikom bučke narežite na rezance (lahko jih narežete tudi z nožem, vendar je ta postopek precej dolgotrajen) ter jih za minutko ali dve na hitro popražite na žlici olivnega olja. Solite in poprajte ter dodajte poljubno omako. Namesto 66 gramov ogljikovih hidratov, ki bi jih zaužili s 100 grami testenin, boste z enako količino bučkinih »rezancev« zaužili le 3 grame ogljikovih hidratov. Prav tako boste konkretno zmanjšali kalorično vrednost celotnega obroka.

Čips

Obožujete slane prigrizke? Tudi za to obstaja zdrava alternativa. Pa še zelo enostavno jo je pripraviti! Zelenjavni čips je lahko odličen prigrizek, ko si zaželite nekaj slanega. 

Zelenjavo, kot so korenček, bučke, sladki krompir, muškatna buča, jajčevci ali rdeča pesa narežite na zelo tanke rezine, začinite po okusu in zapecite v dobro ogreti pečici. Hrustljavo, slastno, predvsem pa zdravo!

Bi radi tudi vi prispevali svoje ideje, znanje ali zanimiva doživetja? Izpolnite obrazec in nam jih posredujte v obliki članka, fotografije ali video posnetka. Veselimo se vašega sodelovanja!

Izpolnite skrito željoIzpolnite skrito željo
IZBERITE VREDNOST
IZBERITE TIP DARILNE KARTICE
Že imate svojo QL kartico?
Že imate svojo QL kartico?