Qlandia

Ampak mami, meni se ne spi!

Se tudi vaš malček na vse pretege upira odhodu v posteljo? Če nimate sreče, da vaš otrok takoj ob odhodu v posteljo zaspi kot mali polhek, je čas, da pred spanjem uvedete rutino, ki bo malčka umirila in navadila na spanje ob določenem času.

Otroci, še posebej tisti bolj živahni, bodo našli 1000 in eno stvar, ki bo bolj zanimiva od odhoda v posteljo. Odkrivanje novih stvari, raziskovanje, zabava – ničesar nočejo zamuditi! Če se želimo izogniti slabi volji in prerekanju, ko nastopi ura za spanje, moramo pri otrocih vzpostaviti rutino, ki jih bo korak za korakom pripravila na počitek in zazibala v prijeten spanec. Zaporedje in čas aktivnosti pred spanjem naj bosta vedno enaka, saj se ju bo otrok tako navadil in lažje preklopil na čas za počitek.

QL zanimivost

Otroku moramo vsak dan zagotoviti dovolj spanja. Med spanjem se namreč obnavlja rastni hormon, ki poskrbi za njegov zdrav razvoj. Malčki med prvim in petim letom starosti potrebujejo dnevno od 10 do 14 ur spanja.

Preverjeni koraki, ki bodo v sanje zazibali tudi najbolj živahnega malčka

Ugasnite vse ekrane

Ne glede na to, ali gre za televizijo, računalnik, tablico ali mobilni telefon. Zanimivo in dinamično dogajanje na ekranih polno zaposli otrokov um in ga posledično ohranja budnega. Zato uro pred spanjem ugasnite vse ekrane in otrokovim možganom dovolite, da se počasi umirijo.

Prijetna topla kopel

Topla voda sprosti telo, poglobi dihanje in prežene nemir. Zato se bodo tudi bolj živahni in razigrani otroci v topli kopeli postopoma umirili ter postali zaspani. Za lažje spanje lahko kopeli dodate tudi kapljico eteričnega olja mandarine, sladke pomaranče, rimske kamilice, nerolija ali sivke. Vendar ne pretiravajte s količino. Močan vonj bo namreč otroka razdražil in dosegel ravno nasprotni učinek.

Sobica pripravljena na spanje

Otroško sobo pred spanjem prezračite, nato pa zatemnite in iz nje odstranite vse moteče dejavnike, ki bi lahko zbudili zanimanje ali pozornost malčka pred spanjem. Okolje za spanje naj bo čim bolj mirno in tiho. Posebno pozornost pa namenite tudi posteljnini. Ta naj bo iz naravnih materialov, mehka in prijetna na otip. 

Toplo razvajanje

Za še slajše zazibanje v spanec pripravite malčku topel napitek. Že stare mame so poznale sladek recept proti nespečnosti: toplo mleko z medom. Ni skrivnost, da toplo mleko spodbuja boljši spanec, dodatek medu pa bo poskrbel za sproščanje serotonina, ki velja za pomirjevalo. Namesto mleka lahko poskusite tudi s toplim zeliščnim čajem. 

Pižama, umivanje zobkov in pravljica

Čeprav je slišati zelo klišejsko, bo ta zaključni del rutine otroka zanesljivo zazibal v sladki spanec. Zaključite rutino z malce nežnega razvajanja in nato pustite otroka, da počasi zaspi.  

QL namig
Pri pripravah na spanje uporabite nižjo jakost glasu ter ostanite mirni in sproščeni. Vsako prerekanje, kričanje ali karanje bo pri otroku dvignilo raven adrenalina in ga ohranjalo budnega.
Najlepše pravljice za lahko noč v Qlandii
Grimmove pravljice

Grimmove pravljice

Zbirka najlepših Grimmovih pravljic.
Živalske zgodbe

Živalske zgodbe

Zbirka najlepših živalskih zgodb.
Medvedje zgodbe

Medvedje zgodbe

Zakladnica medvedjih zgodb.
Andersenove pravljice

Andersenove pravljice

Zbirke najlepših Andersenovih pravljic.
Mali princ

Mali princ

Najbolj znano delo francoskega pisatelja in pilota Antoinea de Saint-Exupéryja.

Bi radi tudi vi prispevali svoje ideje, znanje ali zanimiva doživetja? Izpolnite obrazec in nam jih posredujte v obliki članka, fotografije ali video posnetka. Veselimo se vašega sodelovanja!

Izpolnite skrito željoIzpolnite skrito željo
IZBERITE VREDNOST
IZBERITE TIP DARILNE KARTICE
Že imate svojo QL kartico?
Že imate svojo QL kartico?