Qlandia

10 dobrih navad proti visokemu krvnemu tlaku

Visok krvni tlak je tiha zdravstvena nadloga sodobnega človeka. Tiha zato, ker pogosto ne opazimo njegovih simptomov dokler ni prepozno. 

Optimalen krvni tlak je 120/80 mm Hg, vse kar je višje od tega pa nakazuje povišan krvni tlak. 

Ko se krvni tlak dvigne višje od 140/90 mm Hg, govorimo o visokem krvnem tlaku, ob katerem je treba ustrezno (tudi zdravniško) ukrepati.

Poleg dednosti, starosti in spola pogosto vplivajo na povišan krvni tlak tudi drugi dejavniki:

  • Povišana telesna teža
  • Prekomerno uživanje soli
  • Prekomerno pitje alkoholnih pijač
  • Premajhna telesna dejavnost
  • Stresne situacije
Proti posledicam visokega krvnega tlaka, med katerimi so tudi možganska kap, srčni infarkt, srčno popuščanje, odpoved ledvic in prizadetost žil drugod po telesu, lahko veliko naredimo tudi sami z malimi spremembami življenjskega sloga.
Če se tudi sami spopadate z visokim krvnim tlakom, smo za vas zbrali 10 dobrih navad, s katerimi boste lahko veliko naredili za svoje zdravje:
  1.   V svoj vsakdan vnesite dovolj gibanja. Telesno dejavnost izvajajte redno oz. dvakrat do trikrat na teden po eno uro. Vsaj 20 minut naj bo tako intenzivna, da se zadihate in oznojite.
  2.   Dovoljeni sta samo dve tretjini žličke soli na dan. Ne uživajte hrane, ki vsebuje natrij ali natrijev klorid (preverite sestavine), za kuhanje pa uporabite morsko sol, ki je veliko bolj kompleksna in dobrodejna.
  3.   Odrecite se cigaretam, saj nikotin oži žile in škodi stenam arterij.

  4.   Spijte dovolj vode. Dehidracija dokazano povzroči povišan krvni tlak. 

  5.   Pojejte manj kot pet sladkarij na teden. Privoščite pa si lahko temno čokolado, saj dokazano znižuje krvni tlak.

  6.   Vzemite si čas za sprostitev, meditacijo in jogo. S tem boste lažje prebili stresne situacije, ki so tudi eden glavnih dejavnikov povišanega krvnega tlaka.

  7.  Poskusite z aromaterapijo. Masirajte se z mešanico eteričnih olj sivke, majarona in ilang ilanga.

  8.   V svoj jedilnik vključite hrano z veliko magnezija in kalija. Odločite se za jogurt, banane in špinačo.
  9.   Omislite si hišnega ljubljenčka. Študije so dokazale izredno zmanjšanje škodljivih učinkov stresa pri poslovnežih, ki so začeli skrbeti za psa ali mačko. Znanstveniki so ugotovili, da bližina kosmatega prijatelja znižuje krvni tlak celo bolje kot zdravila
  10.  Izogibajte se alkoholnim pijačam. Tveganje povišanega krvnega tlaka narašča s količino dnevno popitega alkohola. Po definiciji gre za čezmerno (tvegano) pitje, če zaužijemo vsak dan več kot 2 merici (moški) oz. 1 merico (ženske) alkoholnih pijač. Enota ali merica je deciliter vina, malo pivo ali eno žganje. 

Bi radi tudi vi prispevali svoje ideje, znanje ali zanimiva doživetja? Izpolnite obrazec in nam jih posredujte v obliki članka, fotografije ali video posnetka. Veselimo se vašega sodelovanja!

Izpolnite skrito željoIzpolnite skrito željo
IZBERITE VREDNOST
IZBERITE TIP DARILNE KARTICE
Že imate svojo QL kartico?
Že imate svojo QL kartico?