Qlandia

Vključite rožnato princeso v svoj jedilnik!

Rdeča pesa zagotovo doda daleč prepoznavni kanček individualnosti vsaki jedi, v katero je vključena. Njen bogat sok ponudi celo paleto rožnatih odtenkov, s katerimi lahko obarvamo hrano, elegantne okrogle rezine pa prispevajo k raznolikosti in barvitosti našega obroka.

Preberite si, zakaj bi morala biti stalnica na vašem jedilniku.

Prava zakladnica zdravja

Zagotovo so vam že babice v otroških letih govorile, da morate pojesti rdečo peso, ker je dobra za kri. In niso se motile. Rdeča pesa namreč vsebuje veliko železa, ki je pomembno za nastanek rdečih krvnih celic, kalija, ki pomaga pri uravnavanju krvnega tlaka ter folne kisline (vitamina B9), ki pomaga pri preprečevanju slabokrvnosti. Vsebuje pa tudi betamin, ki znatno poveča pretok kisika v krvi (do 400 %! ), kar vpliva na oksidacijo škodljivih snovi v krvi in vseh telesnih celicah.


Zaradi svoje vitaminsko-mineralne sestave rdeča pesa krepi tudi imunski sistem in spodbuja izločanje žolčnih sokov. Uživanje rdeče pese ima torej poleg gurmanskega užitka še preventivni učinek proti prehladnim obolenjem in okužbam. Pigment petacianin, ki ji daje izrazito barvo, pa varuje pred poškodbami celičnih tkiv.

Ritual za lepoto

100 gramov rdeče pese vsebuje le 35 do 45 kcal, s čimer se uvršča med nizkokalorična živila. Poleg tega rdeča pesa vsebuje veliko za hujšanje pomembnih vlaknin in fosfor, ki sodeluje v telesu pri presnovi maščob in škroba, zato se pogosto priporoča pri shujševalnih dietah.


Lepotni učinki rdeče pese pa segajo dlje od vitkosti. Kalcij, ki ga je v obilju v rdeči pesi, deluje proti alergijam in težavam s kožo, silicijpa krepi vezno tkivo (kolagen), ki daje koži oporo, jo gladi in preprečuje nastajanje gub. Pomaga pa še za bolj čvrste nohte in močnejše lase. Rdeča pesa je bogata tudi z antioksidanti, ki pomagajo v boju s prostimi radikali in zavirajo staranje organizma. In če to ni dovolj, sok rdeče pese pomaga tudi v boju proti celulitu!

QL zanimivost:

Rdeča pesa vsebuje več kot 85 % vode. Poleg tega pa vsebuje še 8-10 % ogljikovih hidratov, 2 % beljakovin, 2 – 3 % vlaknin in le 0,1 % maščobe.

MihaChef svetuje …

Kuhar in poznavalec gurmanskih okusov Miha Hauptman (MihaChef) iz oddaje MasterChef Slovenija bo 20. julija 2017 na QL poletnem žuru v Qlandii Kamnik za vas pripravil QL roastbeef s prilogo iz rdeče pese. Povprašali smo ga za nekaj nasvetov glede te super zelenjave.


 Nam zaupaš QL nasvet, kako izbrati rdečo peso, da bo zares dobra? 

Ko kupujemo rdečo peso, moramo biti pozorni na njeno trdoto. Bolj, kot je rdeča pesa trda, več sočnosti ima v sebi. To pa pomeni, da je pesa bolj sveža.


 Katere začimbe se dobro ujamejo z rdečo peso? 

Začimbe in zelišča, ki jih najpogosteje uporabljamo z rdečo peso, so: ingver, koriander, kumina, nageljnove žbice, hren, limonin sok, drobnjak, koper, peteršilj in krebuljica. Se pa zelo dobro poda tudi zrnata dionska gorčica, še posebej, če rdečo peso pečemo v pečici.


 Kako uporabimo rdečo peso pri pripravi sladic? 

Uporaba rdeče pese pri pripravi sladic je izjemno raznolika. Zelo dobro se recimo poda k strjenkam. Iz rdeče pese naredimo kuli ali kremo, s katero prelijemo strjenko. Vse skupaj je zelo sladko in osvežilno. Lahko jo uporabljamo pri tortah in pitah, za kreme in nadeve. V kuhinji jo velikokrat uporabljamo tudi kot barvilo biskvitov in krem, saj je sok rdeče pese zelo barvit in jed izrazito obarva.

Bi radi tudi vi prispevali svoje ideje, znanje ali zanimiva doživetja? Izpolnite obrazec in nam jih posredujte v obliki članka, fotografije ali video posnetka. Veselimo se vašega sodelovanja!

Izpolnite skrito željoIzpolnite skrito željo
IZBERITE VREDNOST
IZBERITE TIP DARILNE KARTICE
Že imate svojo QL kartico?
Že imate svojo QL kartico?