Qlandia
Ko »cuker« v krvi ne pade …
Sladkorna bolezen je tiha epidemija sodobnega časa. Prinese lahko hude zdravstvene zaplete, če je pravočasno ne odkrijemo in ustrezno spremenimo svoj način življenja. 

14. november je Svetovni dan sladkorne bolezni.

Sladkorna bolezen je vse bolj pogosta bolezen sodobnega sveta, pomeni pa kronično povišano stanje glukoze v krvi. V Sloveniji se s sladkorno boleznijo spopada 3-5% vseh prebivalcev, veliko pa je tudi bolnikov, ki za svoje stanje še ne vedo. Zato je pomembno, da se naučimo prepoznati znake bolezni in čim hitreje ukrepamo.

Ste pri sebi ali pri vaših najdražjih spregledali sladkorno bolezen?

Sladkorno bolezen pogosto spremljajo sledeči znaki:
  • pogosto mokrenje, tudi ponoči
  • huda žeja
  • izguba telesne teže
  • motnja vida (zamegljenost)
  • srbenje spolovila
  • utrujenost, oslabelost,
  • počasno celjenje ran 
Te znake je treba pozorno spremljati predvsem, če so prisotni določeni dejavniki tveganja, kot so:
  • prekomerna telesna masa
  • premajhna telesna aktivnost
  • visok krvni tlak
  • sladkorna bolezen v družini
  • previsoka raven maščob v krvi  

QL zanimivost

Poleg sladkorne bolezni tipa 1 in tipa 2, ki sta najpogostejši obliki bolezni, se lahko sladkorna bolezen pojavi tudi med nosečnostjo (in običajno izgine po koncu dojenja) oziroma kot posledica drugih bolezni.

Prvi korak je prehod na zdrav življenjski slog

Tveganje za sladkorno bolezen je mogoče bistveno zmanjšati s pravilnim načinom življenja. Pomembna je zdrava in uravnotežena prehrana, normalna telesna teža in redna telesna aktivnost.

V jedilnik vnesite zdrave prehranjevalne navade:

  • Jejte večkrat dnevno: 3-5 manjših obrokov.
  • Jejte ob približno enakem času.
  • Priporočena prehrana: polnozrnat kruh in živila z vlakninami (sadje, zelenjava).
  • Čim manj maščob, alkohola, sladic.
  • Pijte dovolj vode in nesladkanih čajev.
  • Omejite dodatno soljenje hrane.  
Znebite se prekomerne telesne teže. Z uravnoteženo prehrano, telesno dejavnostjo, spremembo življenjskega sloga znižajte povišano telesno težo. Debelost zmanjša občutljivost za inzulin in zmanjša učinkovitost zdravljenja z zdravili. Debelost zelo poveča tveganje za pojav sladkorne bolezni tipa 2, po drugi strani pa znižanje telesne mase na normalno vrednost lahko celo prepreči nastanek bolezni ali ukine zdravljenje z zdravili.

V svoj vsakdan vnesite več gibanja. Z redno telesno aktivnostjo se znižuje vrednost glukoze v krvi in prepreči nastanek kroničnih zapletov. Telesna aktivnost naj bo redna, traja vsaj pol ure dnevno in naj bo prilagojena vaši starosti in sposobnostim. Poskusite s hojo ali tekom, kolesarjenjem, plavanjem ali vodenimi vadbami.

Kdaj govorimo o sladkorni bolezni?

Bolezen nastane zaradi pomanjkanja delovanja hormona inzulina ali zmanjšanja občutljivosti organizma nanj. Zaradi tega pride do kopičenja glukoze v krvi.

  • Normalna vrednost glukoze v krvi na tešče je 6,0 mmol/l ali manj.
  • O sladkorni bolezni govorimo, ko je vrednost glukoze v krvi na tešče stalno 7,0 mmol/l ali več oziroma po obroku 11,1 mmol/l ali več.
  • Rahlo povišanje glukoze v krvi (6,1 do 6,9 mmol/l) še ni bolezensko, vendar moramo preventivno ukrepati s spremembo življenjskega sloga.
Ob Svetovnem dnevu sladkorne bolezni si boste lahko v ponedeljek,  14. 11. 2016, v Gorenjskih lekarnah v Qlandii Kranj brezplačno izmerili vrednost glukoze v krvi. Lekarniški farmacevti vam bodo ob tem predstavili postopek ter vam ustrezno svetovali tudi o primernem  načinu življenja in varni uporabi zdravil v primeru povišane glukoze v krvi. 
Vse za sladkorne bolnike poiščite v Qlandii

Bi radi tudi vi prispevali svoje ideje, znanje ali zanimiva doživetja? Izpolnite obrazec in nam jih posredujte v obliki članka, fotografije ali video posnetka. Veselimo se vašega sodelovanja!

#zdravje
10 vaj za dobro jutro

Pretegnite telo, zadihajte in vsak dan začnite s polno mero energije!

#zdravje
Uredite svoja stopala

Mali QL nasveti za lepa in urejena stopala, ki bodo v modni obutvi preprosto žarela vsak poletni dan.

#zdravje
Odeja, čaj in kurja žup'ca …
Premagajmo zimske zdravstvene nadloge z naravnimi antibiotiki.
#zdravje
Kaj so superživila?

Spoznajte hrano, ki vas bo tudi v krajših in manj prijetnih hladnih dneh ohranila zdrave in polne energije.

#zdravje
Spomladanska utrujenost? Ne, hvala!

Uvedite nekaj malih sprememb v vaš vsakdan ter odženite občutek izčrpanosti in brezvoljnost, ki se pogosto prikrade v pomladnih dneh.

#zdravje
5 super QL razlogov zakaj po opravkih s kolesom
Vedno daljši dnevi, obsijani s prijetno toplimi sončnimi žarki, so na mestnih ulicah sprožili pravo malo invazijo nadobudnih kolesarjev. Še niste med njimi?
QL MAGAZIN
Prelistaj po novih QL trendih
Ste v svoji Qlandii že zagledali nov QL magazin Mini? Ne, to ni magazin za naše najmlajše obiskovalce, čeprav se v njem najdejo simpatično QL in ustvarjalne vsebine tudi zanje, temveč manjša, krajša in bolj ekspresna različica QL magazina, ki jo boste z veseljem prebrali, ko boste imeli 5 minut časa.
Izberite vrednost
Izberite tip darilne kartice
Že imate svojo QL kartico?

QL novičke

Le skrbno izbrane in prečesane e-novice po vašem okusu. Vas zanimajo nagradne igre, dogodki, zanimivo in poučno branje ali morda kar vse? Izberite s čim vam lahko enkrat mesečno polepšamo dan.

Sporočite nam

Vas je v Qlandii kaj povsem navdušilo, presenetilo ali morda spravilo v slabo voljo? Tu smo za vaše zadovoljstvo in dobro počutje, zato nam vse pohvale, mnenja ali morebitne pritožbe sporočite s klikom na spodnji gumb.

Ptuj